Träningsprogram: Styrkeövningar för att bli en bättre skidåkare

Träningsprogram: Cirkelträning

Hur ska du träna för att på bästa sätt förbereda dig inför skidsäsongen? Vi bad elitåkarna Maria Pietilä Holmner och Anna Swenn-Larsen att visa ett träningsprogram med styrkeövningar för att bli en bättre skidåkare i vinter.

Träningsprogram: Styrkeövningar för att bli en bättre skidåkare

Gör så här:
Börja med uppvärmning så att du får upp pulsen. Förslagsvis 10 intervaller löpning där du springer en minut och vilar en minut mellan intervallerna.

Börja därefter med övning 1-5, utför dem i 3-4 varv. Sedan avslutar du med 1-2 set vardera av övning 6-7. Vill du utmana dig ytterligare lägger du till Annas bonusövning som avslut på träningspasset.

sites/default/files/Ski squat_0.jpg

sites/default/files/axelpress.jpg

sites/default/files/godmorgon.jpgsites/default/files/framåtböjd rodd.jpg

sites/default/files/push up.jpgsites/default/files/ski squat 2.jpg

sites/default/files/benlyft.jpgsites/default/files/Bonusövning.jpg

Foto: Anna Adolfsson

Fler lästips med för att bli en bättre skidåkare

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras