Teknikfilm – toes to bar i 3 steg veckans träningsutmaning

Teknikfilm – toes to bar i 3 steg

Toes to bar är en av alla utmanande och effektiva magövningar. I den här filmen visar och förklarar Karl Gullö från CrossFit Södermalm vad som krävs och hur du gör för att klara övningen genom att jobba i 3 steg.

Toes to bar innebär att du hänger i en stång och med framför allt magmusklernas drar upp underkroppen och möter stången med fötterna. Bara av att hänga får du fantastiskt bra träning för magen, underarmarna och greppstyrkan, men vill du ta ditt hängande vidare till ytterligare en nivå – testa Karls 3 steg mot att successivt bli starkare och klara toes to bar.

Så tränar du för att klara toes to bar – 3 steg

1. Häng och dra upp knäna mot magen.

2. Dra upp knäna mot armbågarna.

3. Jobba med att kicka upp fötterna mot stången.

Lycka till!

Fakta: Karl Gullö från CrossFit Södermalm 

Text, film och foto: Anna Lissjanis  

 

Följ SportHälsa på Facebook och Instagram @sporthalsa för att inte missa mer inspiration!

 

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras