Tung basövning möter lätt i 4 superset – veckans träningsfilm

Vill du bli riktigt grundstark i hela kroppen, öka din puls, rörlighet och corestyrka? I samma pass? Då är veckans träningsfilm något för dig, där en tung basövning möter en lättare i fyra superset.

Att köra övningar i superset som har stor kontrast mot varandra är smart för dig som vill ha ut mycket av din träningstid. För att både bygga upp den där fantastiska ”jag-klarar-allt-känslan”, en stabilt bas av styrka i hela kroppen och bryta av med något pulshöjande eller mjukt. Anna Lissjanis visar hur du gör i veckans träningsfilm.

O.B.S. Filmens tempo är i dubbel hastighet för att hinna visa dig alla övningar på en minut.  Ta det hellre lugnt och kontrollerat.

Tung basövning möter lätt i 4 superset – veckans träningsfilm

  • Superset 1: Kettlebell front squat + kettlebellsvingar
  • Superset 2: Utfallsgång + overhead squat med pinne
  • Superset 3: Raka marklyft + magliggande rygg/rumplyft på bänk
  • Superset 4: Hip-thrust + trebent hund med knäindrag

Förslag på upplägg: Kör 6-8 repetitioner av basövningen och 12-15 av övningen i superset med den. Eller om du hellre mäter i tid, med 1 minuts arbete på varje övning och 30 sekunders vila mellan varje superset. Oavsett får du fantastiskt bra träning och en härlig känsla i kroppen.

Lycka till!

Text och film: Anna Lissjanis

Foto: Derin Sunneson

Fler rekommenderade träningsprogram

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras