Cirkelträning – stark och spänstig med 7 övningar

cirkelträning

Cirkelträning är ett smart sätt att lägga upp din träning på för omväxling och effektivitet. Här hittar du ett upplägg av f.d. landslagsåkarna Maria Pietilä Holmner och Anna Swenn-Larsen, extra bra för dig som vill vässa formen inför skidsäsongen.

Cirkelträning är populärt bland både motionärer och elitidrottare, hemma och på gymmet. Det beror mycket på att träningen kan varieras i det oändliga och bestå av såväl konditions- som styrkeövningar, utföras med olika redskap eller egen kroppsvikt. Här hittar du ett förslag med lite av varje.

bättre skidåkare Cirkelträning

Cirkelträning – bli stark och spänstig med 7 övningar

Upplägg:

Börja med uppvärmning så att du får upp pulsen. Förslagsvis tio intervaller löpning där du springer en minut och vilar en minut mellan intervallerna.

Börja därefter med övning 1-5, utför dem i 3-4 varv. Sedan avslutar du med 1-2 set vardera av övning 6-7. Vill du utmana dig ytterligare lägger du till bonusövningen som avslut på träningspasset. Heja!

sites/default/files/Ski squat_0.jpeg

sites/default/files/axelpress.jpeg

sites/default/files/godmorgon.jpeg

sites/default/files/framåtböjd rodd.jpeg

sites/default/files/push up.jpeg

sites/default/files/ski squat 2.jpeg Cirkelträning

sites/default/files/benlyft.jpegsites/default/files/Bonusövning.jpeg Cirkelträning

Foto: Anna Adolfsson

Fler förslag på effektiv cirkelträning:

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras