Träningsprogram: Cirkelträning

Träningsprogram: Cirkelträning

CIRKELTRÄNING. Vi bad landslagsåkarna Maria Pietilä Holmner och Anna Swenn-Larsen visa ett cirkelträningsprogram, extra bra för dig som vill vässa din skidåkning!


Cirkelträning
Cirkelträning är populärt bland både motionärer och elitidrottare. Träningen kan varieras i det oändliga och bestå av såväl konditions- som styrkeövningar.

Gör så här:

Börja med uppvärmning så att du får upp pulsen. Förslagsvis tio intervaller löpning där du springer en minut och vilar en minut mellan intervallerna. 

Börja därefter med övning 1-5, utför dem i 3-4 varv. Sedan avslutar du med 1-2 set vardera av övning 6-7. Vill du utmana dig ytterligare lägger du till bonusövningen som avslut på träningspasset!

 sites/default/files/Ski squat_0.jpeg

sites/default/files/axelpress.jpeg

sites/default/files/godmorgon.jpeg

sites/default/files/framåtböjd rodd.jpeg

sites/default/files/push up.jpeg

 sites/default/files/ski squat 2.jpeg

sites/default/files/benlyft.jpegsites/default/files/Bonusövning.jpeg

 

 

 

Foto: Anna Adolfsson

Fler träningsprogram:

Effektiva träningsövningar att göra hemma
Så får du starkare ben och rumpa
Styrkeövningarna som gör dig till en bättre löpare
Högintensiv träning med tabataintervaller

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras