Träningspass för armarna – film med 3 superset

Som vi gått igenom är det främst tre muskler vi syftar på vid armträning – biceps, triceps och underarmarna. Här visar vi dig ett träningspass för armarna med olika grepp och redskap i en film. Maximal pump utlovas!

Som del 1 i veckans armträningsspecial gick vi igenom VAFÖR det är bra att träna dina armar och nu har vi kommit till HUR med ett träningspass för armarna. Övningar finns det gott om och som alltid är det personligt vilka du gillar, men vill du gå in på detaler är det bra att variera olika redskap och olika vinklar på greppet. Detta eftersom både biceps och triceps består av flera muskelbukar. Med olika grepp fokuserar du mer eller mindre på olika delar av muskeln. Dessutom är det kul med omväxling, alltså bra för motivationen och smidigt att kunna använda de redskap som är lediga istället för att vänta.

Här visar Anna en ordentlig genomkörare för armarna med tre olika superset för biceps och triceps – med rep, med stång och med hantlar. Superset innebär att du kör två övningar direkt efter varandra utan vila. Efter varje superset tar du sen en minuts paus för att sen fortsätta.

Träningspass för armarna – 3 superset för biceps och triceps

  • Superset 1: Tricepsdrag över huvudet med rep + bicepscurl med rep
  • Superset 2: Tricepspress från pannan med stång + bicepscurl med stång
  • Superset 3: Tricepspress från pannan med hantlar + bicepscurl med hantlar

Upplägg: Gör 3 omgångar av varje superset innan du går vidare på nästa. Ett träningspass som garanterar svidande skön pump inför helgen. Lycka till!

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras