Hemmaträningspass – 6 övningar med bord och stolar

hemmaträningspass

Ett hemmaträningspass är tidseffektivt under veckodagarna eftersom du inte behöver transportera dig till någon gymanläggning och det kan även vara skönt på helgen. Att inte ens behöva kliva utanför dörren och träna i underkläderna om du vill, nära familjen. Kanske även för att du inte vill spendera pengar på ett dyrt gymkort eller helt enkelt gillar variation av övningar och träningsmiljö?

I veckans träningsprogram visar Anna dig ett smidigt hemmaträningspass där allt du behöver är dig själv, ett stabilt bord och några stolar. Mer än så behövs inte för ett effektivt hemmagym. Så vill du förena hemmamys med fredagsfys? Testa vårt hemmaträningspass med 6 effektiva övningar för hela kroppen.

Hemmaträningspass – 6 övningar med bord och stolar

  1. Bordhäv / räckhäv
  2. Bulgarian Split Stolsquat / enbensuttfall
  3. Trä-mot-trä-hävningar / upphöjda armhävningar
  4. Höftlyft
  5. Stoldips
  6. Stolplanka med armrotation

Förslag på upplägg: Gör 12 repetitioner av varje övning/sida. Upprepa 2-4 varv = effektiv träning för hela kroppen. Kör så det ryker där hemma!

 

Text och film: Anna Lissjanis, tränare och chefredaktör

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras