Squat challenge – dag 17. Squats på bosuboll

Squat challenge – dag 17. Squats på bosuboll

Hur får man starka ben? Hur blir man bättre på Squats? Genom SportHälsas Squat challenge såklart. I dag är det dags för utmaning nummer 17!

Mer än hälften har gått av SportHälsas Squat challenge, där vi varje dag hjälper dig mot starkare ben med de bästa varianterna på squats. Nu är det challenge nummer 17 i ordningen och denna variant kräver både balans och benstyrka då den utförd på instabilt underlag.

Uförande: Greppa två hantlar och ställ dig höftbrett på en bosuboll med den platta sidan uppåt. Finn balansen och känn efter att du inte vinglar. När du hittat stabiliteten utför du en squat med hantlarna hängandes i händerna på raka armar. Tänk på att göra rörelsen långsamt då det instabila underlaget gör rörelsen svårare att kontrollera. Försök komma så djupt du kan varje gång.

Dagens Squat challenge: Utför 15 x 4 squats på bosuboll. Vila cirka 30 sekunder mellan seten. Addera till din träning eller kör det som ett separat mini-pass.  

Följ SportHälsa på Facebook för att hänga med i vår challenge. Vi garanterar att du kommer vara rejält mör i ben och rumpa efter varje session! I morgon kommer nästa challenge!

Om du gillade den här artikeln bör du även spana in dessa:
Squat Challenge dag 16
Squat Challenge dag 15
Squat Challenge dag 14

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras