Magövningen köttbullen

Magövningen köttbullen

Fira köttbullens dag med magövningen med samma namn – köttbullen. En effektiv övning för att stärka dina bålmuskler och samtidigt öka rörligheten i skulderpartiet. Här visar redaktör Anna Lissjanis hur den går till.

Magövningen köttbullen

1. Greppa en pinne/sopkvast/stång/bandyklubba eller liknande och lägg dig på rygg.

2. Lyft benen med hjälp av aktiverade magmuskler och håll i pinnen med raka armar över huvudet.

3. Dra upp knäna mot bröstet och möt med pinnen, som att du kryper ihop “likt en köttbulle”.

4. Testa att trä pinnen över fötterna och spänn magen ordentligt.

5. Lirka tillbaka och sträck ut hela kroppen – fortfarande med starka magmuskler.

6. Upprepa förslagsvis 3 x 10 gånger.

Lycka till och glöm inte att även ladda upp/fylla på med den ätbara varianten också! Tre recept kommer upp efter lunch här på sajten.

Text och foto: Anna Lissjanis

Behöver du hjälp att hitta rätt bland olika träningsanläggningar, tips på häsloinriktade restauranger, spa, kliniker, jobb och utbildningar inom hälsa – missa inte vår hälsoguide!

 

Följ SportHälsa på Facebook och Instagram @sporthalsa för att inte missa mer inspiration inom träning, hälsa och skönhet.

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras