Jenny Fredlund, Extreme30: Jag vill bli mitt bästa jag

Jenny Fredlund

Den första juni antog Jenny Fredlund SportHälsa’s utmaning Extreme30. Under 30 tuffa dagar kommer Jenny att träna stenhårt och äta nyttigt för att komma i toppform.

Så ska Jenny äta och träna

Kost: 1250-1500 kal/dag fördelat på fem måltider: Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag. Kosten består av mycket protein, bra fetter och grönt. Omega3 varje morgon innan träning.

Träning: Cirka fyra timmar om dagen i kombination av hög- och lågintensiva pass.

Missa inte att följa Jennys resa här

Under första veckan befinner sig Jenny Fredlund på semester i Turkiet. Men det kommer bli långt ifrån endast sol, bad och slappa dagar. Hon är inne på sin femte dag av hennes 30 extrema dagar och motivationen är hitintills på topp.

– Just nu känns det så sjukt bra! Jag älskar att träna och att utmana mig själv. Jag går igång på det extrema. Det tuffaste hittills är nog pulsen, jag har alltid tränat i hela mitt liv, men aldrig reglerat förbränningen efter puls och det är svårare än vad jag trott. Sedan har jag en höft som är trasig och ett knä som värker. Det drabbar tyvärr konditionsträning som löpning och promenader.

Till sin hjälp kommer Jenny att coachas av personliga tränaren Christian Adler. Målet är att bli sitt bästa jag.

– Jag vill bli stark och tight, så det blir en strikt kost och mycket träning. För att nå dit krävs en grym envishet och vilja. Det blir nog den största utmaningen under resan, jag har alltid misslyckats med tidigare projekt när psyket svikit.

 

sites/default/files/jenny.

Jenny Fredlund, läs hennes blogg här

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras