Förvandla parkbänken till gym – film med 5 styrkeövningar på bänk

styrkeövningar på bänk

Tycker du det är svår att motivera dig till att gå in på gymmet, men vill behålla din styrka? Bänkar hittar du lite varstans och de förvandlas lätt till ett gym. I veckans träningsfilm visar Lisa Johansson dig fem effektiva styrkeövningar på bänk. Perfekta att lägga in under en promenad eller löprunda.

Att smyga in styrkeövningar på bänk under din löptur eller promenad är ett rekommenderat knep för dig som gillar att tränar utomhus. Speciellt på våren då ljus och värme lockar mer, men de här övningarna funkar året om med kläder efter väder. Dessutom får du fördelarna av frisk luft, D-vitamin, spar pengar från att köpa gymkort och har träningen nära till hands i din vardag.

Det behöver inte vara mer komplicerat att hålla dig stark och skadefri än att addera några övningar som gör stor skillnad på sikt. När du ändå är igång eller på väg någonstans – prova våra 5 styrkeövningar på bänk.

5 styrkeövningar på bänk

  1. Step-up
  2. Push-ups
  3. Höftlyft
  4. Dips
  5. Benindrag

Förslag på upplägg: Gör 10 x 3 repetitioner av varje övning och för varje ben. Lycka till!

Kläder och skor:

Saucony´s Life On The Run-kollektion.

stå på huvudet

Tack till Lisa Johansson – PT och kostrådgivare som du är välkommen att följa här.

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras