16 minuters kettlebell workout med 4 kul komboövningar

kettlebell workout

En enda kettlebell ger dig näst intill oändliga övningsmöjligheter. Därmed kul variation och även fantastisk träning. Här visar Gianna Stevanovic dig effektiv kettlebell workout på ca 16 minuter om du följer upplägget.

En snabb kettlebell workout är perfekt för dig som vill träna hemma, utomhus eller på gymmet med ett enda redskap. Tidseffektivt och skönt att slippa dra fram/ut mer än ett redskap och ändå kunna träna både styrka och kondition. Dessutom går det att hitta på riktigt kul (?) kombinationsövningar som du får förslag på i denna kettlebell workout.

Att träna en sak i taget är bra om målet är att öka dina vikter, men här får du “mycket träning på kort tid”. En effektiv kettlebell workout med sammansatta övningar för styrketräning av hela kroppen, samtidigt som du underhåller hjärnan med kluriga kombinationer. Perfekt om du tycker det är långtråkigt att göra monotona rörelser och vill testa något nytt. Här händer det mycket för både muskler och skalle, Gianna visar dig övningar du kanske aldrig provat förr?

16 minuters kettlebell workout

  1. Swing med stopp
  2. Benböj / goodmorning
  3. Utfall
  4. Lyft från mark

Upplägg: Jobba 3 x 45 sekunder per övning med 15 sekunder för vila mellan varje set och övningsbyte ≈ 16 minuters effektivt kettlebellpass!

Kör så det ryker!

Gianna Stevanovic tränar främst Pilates och Kettlebell träning på hennes egna Corestyrka Pilates Studio i Eskilstuna. På www.corestyrka.se erbjuder hon även träningsguider online, hälsoutbildningar, pilates flödesposters och annat. Följ Giannas  blogg här på SportHälsa!

Fler kettlebellpass:

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.