Vegetarisk pasta pesto – räddaren i middagsnöden

Vegetarisk pasta pesto

Dagar då du kommer hem sent, har slut på idéer och magen skriker av hunger är det bra med lättlagad snabbmat av ingredienser du alltid kan ha hemma i skåpen – som denna vegetariska pasta pesto. Med en proteinrik pastasort, exempelvis bön- eller kikärtspasta, pesto och grönsaker du har hemma trollar du lätt ihop en näringsrik festmåltid.

Vegetarisk pasta pesto

Ingredienser:

– Bönpasta

– Pesto

– Soltorkade tomater

– Röd lök

– Körsbärstomater

– Paprika

– Fetaost

– Salt & peppar

Gör så här:

1. Koka upp vatten tillsammans med salt och tillsätt sedan pastan.

2. Finhacka lök och paprika.

3. Dela tomater och soltorkade tomater i halvor.

4. När pastan har kokat färdigt, häll av vattnet och tillsätt peston och de övriga ingredienserna.

5. Toppa med fetaost, salt och peppar!

Foton: Martina Norling

Text: Anna Lissjanis och Martina Norling

Behöver du hjälp att hitta rätt bland olika gym, tips på häsloinriktare restauranger, spa, kliniker, jobb och utbildningar inom hälsa – missa inte vår hälsoguide!

Följ SportHälsa på Facebook och Instagram @sporthalsa för att inte missa mer inspiration inom träning, hälsa och skönhet.

Vegetarisk pasta pesto
Skriv ut Pin
Inga betyg än

Vegetarisk pasta pesto

Måltid Lunch, Middag
Tag bönpasta, cheese, fetaost, fiber, fiberrikt, glutenfree, glutenfripasta, glutenfritt, grönsaker, gulabönor, pasta, pasta pesto, pastapesto, pesto, protein, proteinrikt, tomater, vegetarian, vegetariskt
Specialkost Glutenfritt, Vegetariskt
KCAL/Portion 200-399
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Receptbetyg