Squat challenge – dag 22. Squats med gummiband

Squat challenge – dag 22. Squats med gummiband

Squats är en grym övning för rumpan. Men den går att göra ännu mer effektiv gällande rumpträningen. I SportHälsas Squat Challenge dag 22 får du veta hur.

Uförande: Fäst ett gummiband runt benen, strax ovanför knäna, som ses i videon. Ställd dig lite bredare än höftbrett med fötterna. Utför en squat samtidigt som du aktivt trycker ut knäna åt sidan  måt gummibandet. Hålla knäna rejält utåt under hela utförandet. 

Dagens Squat challenge: Gör 15 x 4 squats med gummiband. Vila cirka 1 minut mellan seten. Om det är för lätt med kroppen som vikt bör du addera extern vikt i form av skivstång eller dylikt. De sista 3 repetitionerna ska vara riktigt jobbiga att få ut. Addera till din träning eller kör det som ett separat mini-pass.

Följ SportHälsa på Facebook för att hänga med i vår challenge. Vi garanterar att du kommer vara rejält mör i ben och rumpa efter varje session! I morgon kommer nästa challenge!

Om du gillade den här artikeln bör du även spana in dessa:
Squat Challenge dag 21
Squat Challenge dag 20
 
Squat Challenge dag 19
Squat Challenge dag 18
Squat Challenge dag 17
Squat Challenge dag 16
Squat Challenge dag 15
Squat Challenge dag 14  

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras