Squat challenge – dag 21. Squats med vadpress

Squat challenge – dag 21. Squats med vadpress

Att squats är en grym övning vet du redan. Men för att göra den ännu bättre krävs det att du tänker utanför boxen. I SportHälsas Squat Challenge dag 21 får du en variant som även tränar vaderna på ett effektivt sätt!

Uförande: Stå med valfri fotbredd och utför en vanlig squat. Kom ner så djupt du kan och kom upp igen. När du når raka ben adderar du en vadpress, där du pressar upp så högt du kan, med behållen stabilitet. Utför med skivstång på ryggen eller enbart med kroppsvikt. 

Dagens Squat challenge: Utför 10 x 4 squats med vadpress. Vila cirka 1 minut mellan seten. Om det är för lätt med kroppen som vikt bör du addera extern vikt i form av skivstång eller dylikt. De sista 3 repetitionerna ska vara riktigt jobbiga att få ut. Addera till din träning eller kör det som ett separat mini-pass.

Följ SportHälsa på Facebook för att hänga med i vår challenge. Vi garanterar att du kommer vara rejält mör i ben och rumpa efter varje session! I morgon kommer nästa challenge!

Om du gillade den här artikeln bör du även spana in dessa:
Squat Challenge dag 20
 
Squat Challenge dag 19
Squat Challenge dag 18
Squat Challenge dag 17
Squat Challenge dag 16
Squat Challenge dag 15
Squat Challenge dag 14 

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras