5 snabba träningstips från Jessica Almenäs

5 snabba träningstips från Jessica Almenäs

Hinner man att träna flera gånger i veckan samtidigt som dagarna är fullspäckade av tv-inspelningar? Ja, i alla fall om man heter Jessica Almenäs. Vi bad programledaren att dela med sig av hennes bästa träningstips.

Planera din träning. Boka in träningsdagar i din kalender som vilket annat möte som helst. Då är det lättare att de faktiskt blir av. 

Gå inte ut för hårt. Börja med en lagom nivå och trappa upp succesivt. Går man ut för hårt är det lätt att tappa motivationen.

Sätt upp mål. Genom ett konkret mål är det lättare att behålla motivationen. Vare sig det handlar om att springa ett löparlopp, gå ner två kilo eller minska fem centimeter i midjemått.

Belöna dig själv. Köp ett nytt träningsplagg eller gör något annat roligt om du klarar av ett visst antal träningspass under veckan eller månaden.

Tänk ett steg längre. Är du omotiverad är det bra att förflytta tankarna till hur det kommer att kännas efter träningspasset. Man blir pigg, glad, stark och känner sig nöjd!

Läs hela intervjun med Jessica Almenäs här.

 

Foto: David Thunander

Text: Redaktionen

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.