Smygträna i vardagen – 3 knep

Smygträna i vardagen – 3 knep

Har du svårt att få tid till en regelbunden träning eller bara är sugen på att toppa vardagen med lite enkla övningar?
Oavsett vem du är och din träningsstatus idag kan du ta med dig Rebeccas tre enkla knep för mer rörelse i vardagen.

Smygträna i vardagen 

1. I väntan på lunchlådan. Har du också lunchlåda till jobbet? Utnyttja tiden när du värmer maten till en planka eller varför inte ett set med burpees?

2. Trappor på kontoret eller hemma? Grattis! Med trappor kan du göra flertalet övningar. Varför inte ta 2-3 trappsteg i taget när du går upp eller spurta uppför dem?

3. Starka ben som kontorsarbetare. Lägg något du ofta använder om dagarna på golvet. Varje gång du behöver det gör du ett knäböj när du plockar upp det och ett knäböj när du lägger tillbaka det. Förutsätter att du har möjlighet att stå. Annars är alternativet om du sitter att lägga det på en hylla så du behöver resa på dig.

Move that body och ha det gott!

Text: Rebecca Sundholm, inspirerande bloggare här på SportHälsa.

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras