Heltäckande helkroppspass med 4 superset – veckans träningsfilm

Gillar du att träna många olika förmågor under ett och samma pass? Här visar Anna ett helkroppspass med 4 superset, alltså två övningar direkt efter varandra, men med stora kontraster. Då en tung basövning följs av en lättare får du både styrka, puls och rörlighet i ett.

Superset och kontrastträning är effektiva upplägg om du vill ha ut mycket av din träning på kort tid. Här visa Anna Lissjanis hur du tränar ett helkroppspass med en tung basövning i superset med en lättare med mer puls, rörlighet och coreträning. Ett skönt sätt att både bygga upp en fantastisk ”jag-klarar-allt-känsla” av den tunga övningen och sen bryta av med något helt annat.

Heltäckande helkroppspass med 4 superset

  • 1. superset: Kettlebell front squat + kettlebellsvingar
  • 2. superset: Utfallsgång + overhead squat med pinne
  • 3. superset: Raka marklyft + magliggande rygg/rumplyft på bänk
  • 4. superset: Hip-thrust + trebent hund med knäindrag

Förslag på upplägg: Kör 6-8 repetitioner av basövningen och 12-15 av övningen i superset med den. Lycka till med din träning!

Fler rekommenderade helkroppspass

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras