Squat challenge – dag 18. Sumo Squats

Squat challenge – dag 18. Sumo Squats

Hur får man starka ben? Hur blir man bättre på Squats? Genom SportHälsas Squat challenge såklart. Vår challenge fortsätter ticka på och nu är det hög tid för utmaning nummer 18!

Dags för challenge nummer 18 i SportHälsas Squat challenge. Du som följt med på vår challenge vet att det är övningar som bränner rejält ben och rumpa och självklart gäller samma sak i dagens utmaning. Denna squat-variant tar extra mycket på insida lår och är perfekt för dig som vill träna det partiet lite extra.

Uförande: Ställ dig med fötterna brett isär och vinkla ut knäna lite extra åt sidorna. Utför en squat och kom ner så djupt du kan. Upprepa. Känn att de stramar lite extra på insida lår. Vill du göra övningen jobbigare kan du ha hantlar i händerna eller en skivstång på ryggen.

Dagens Squat challenge: Utför 15 x 4 sumo squats, med eller utan vikt. Vila cirka 60 sekunder mellan seten. Addera till din träning eller kör det som ett separat mini-pass.

Följ SportHälsa på Facebook för att hänga med i vår challenge. Vi garanterar att du kommer vara rejält mör i ben och rumpa efter varje session! I morgon kommer nästa challenge!

Om du gillade den här artikeln bör du även spana in dessa:
Squat Challenge dag 17
Squat Challenge dag 16
Squat Challenge dag 15
Squat Challenge dag 14

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras