Så kan våra spelvanor hjälpa oss med träningen

Den digitala tid som vi lever i målas ofta upp som boven i dramat bakom sådant som försämrad fysisk hälsa och dylikt. Ungdomar påstås välja tv-spel framför sportande och all tid framför datorn tillskrivs som anledningen till var och varannan krämpa. Det finns givetvis väldigt mycket sanning i påståenden som dessa, men det är också viktigt att komma ihåg att våra spelvanor, och till stora delar våra digitala liv, inte behöver existera på bekostnad av vår hälsa. Faktum är att de till och med kan hjälpa oss med vår träning.

Förstå vikten av belöningar med hjälp av den kommersiella spelmarknaden

Den kommersiella spelmarknaden, inte minst på internet, har blivit omåttligt populär de senaste åren. Många spenderar både mycket tid och pengar på Svenska kasinon online, och som med allt annat kan det ses som en ovana om det görs i alltför stor utsträckning. Med det sagt finns det också mycket att lära från den lukrativa branschen – till och med när det kommer till träning.

Något som spelbolag är bättre på än i princip alla andra typer av verksamheter är förmågan att bygga och upprätthålla ett intresse med hjälp av bonusar och belöningar. Har du svårt att hitta motivationen till att börja träna och göra det till en vana kan det därför vara värt att inspireras av just spelbranschen. 

Tittar vi på hur nätkasinon och dylikt håller sig relevanta kan de vara smart att anamma belöningssystem och dylikt för att komma igång ordentligt med sin träning. Sätt upp mindre mål och belöna dig själv när du når dem för att etablera en positiv relation till att motionera. 

Exakt hur du belönar dig själv efter ett träningspass eller en uppnådd milstolpe beror helt på vem du är som person, men det behöver inte vara speciellt avancerat. Bjud dig själv på din favoriträtt, unna dig ett avsnitt av en serie eller gör något annat som får dig att må bra efter att du tränat. 

Poängen är att du ska försöka lyckas associera träningen med de där små belöningarna, vilket kommer leda till att du snart längtar efter att få dra på dig träningskläderna.

Bygg självförtroende och målsättningar med hjälp av dina tv-spelsvanor

Även den som inte brukar spela om pengar och föredrar tv-spel kan ta hjälp av sina spelvanor för att bygga träningsrutiner. Många spel kräver att du lägger ned mycket tid och energi för att bli bra på dem. Har du lyckats med detta kan det vara värt att påminna sig om det även i andra sammanhang, som vid motion – du har ju redan bevisat att du har den mentala kapaciteten att fokusera på en sak, bli bra på den och nå dina målsättningar. Nu behöver du bara applicera den i ett nytt sammanhang.

En annan aspekt av dina spelvanor som du kan anamma är att du kan bygga strategier för din träning som liknar det du upplever i dina spel. Det finns gott om spel som går ut på att utvecklas, nå nya nivåer etc. och du skulle kunna se även din träning från ett sådant perspektiv. Sätt förslagsvis upp målsättningar som liknar nya nivåer – det kan vara allt från att springa en sträcka på en viss tid till att träna ett visst antal gånger inom en period – och arbeta metodiskt för att klara av dessa nivåer.

Den här typen av integrering av spelmoment i situationer som inte vanligtvis har med spel att göra brukar kallas för ”gamification”. Gamification är något som med framgång nyttjas allt flitigare av företag, så varför inte ge sig på det även som privatperson?

Ta hjälp av alla underbara digitala verktyg och appar

Ytterligare en positiv aspekt av vår digitala samtid är att det finns en uppsjö av appar och dylikt som kan hjälpa oss med vår träning. Ge dig bara ut i din appbutik eller på internet så kommer du att hitta allt från träningsprogram till planeringsverktyg och vidare till appar och sajter som tillhandahåller allmänna hälsoråd med mera.

Spel och alla våra digitala enheter kan bidra till passivitet, men bara om vi tillåter dem att göra det. Vi kan lika gärna använda dem till att förenkla och utveckla vår träning.

Sammanfattning av träning & hälsa och Svenska kasinon

Som du mäker man kan enkelt koppla ihop tränng & hälsa med att spela på Svenska casinon.
Casinon har alltid varit i framkant när det kommer till utveckling av olika tekniska metoder för att göra saker och ting snabbare. Du bygger rutiner kring ditt spelande på svenska kasinon, samma dedikerade rutiner kan man förska anpassa i sitt daglig liv genom att hitta tid för sport & hälsa.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.