Så gör du en kettlebell swing

Så gör du en kettlebell swing

Effektiv övning som tränar flera muskelgrupper samtidigt som du får upp flåset. Träningsexperten Malin Bengtsson visar hur du gör en kettlebell swing!

Kettlebell swing är en övning som framför allt tränar höftpartiet, lår och bål. Övningen får upp pulsen samtidigt som den kan användas för att öka styrka och förmågan att utveckla hög kraft snabbt. Kettlebell swing är även en bra assistentövning till marklyft.

Så gör du en kettlebell swing
Ställ dig ganska brett med fötterna hållandes i en kettlebell. Fäll kroppen framåt med neutral rygg och för höften bakåt. Händerna och kettlebellen förs mellan benen ganska högt upp. Driv höften framåt och låt kettlebellen svingas till axelhöjd.  Här är det viktigt att hitta en rytm, låta höften göra jobbet och aldrig tappa hållningen. Hur djupt du kan fälla kroppen framåt beror på din rörlighet i baksida lår. Duration: 16-20 st x 3.

sites/default/files/_P2B4081.jpeg

sites/default/files/_P2B4090.jpeg

Text: Malin Bengtsson
Foto: Mats Larsson
Kläder: Lorna Jane

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras