Puls- och styrkepass på låda – 35 min helkroppsträning

En låda – 1000 träningsmöjligheter. Här visar Anna ett pass som både ökar din puls och styrka med 6 effektiva övningar.

Ofta behöver du inte mycket mer än din kropp för bra träning, men viss hjälp kan ge extra effekt och kulfaktor, som vid detta effektiva puls- och styrkepass på låda. Speciellt vid din hemmaträning kan en steplåda vara smart för bra träning på liten ytan. Anna visar dig och i texten kan du läsa vilka muskler övningarna främst tränar. Sänk tempot och addera kanske vikter om du vill ha det som ett renodlat styrkepass. Plocka övningar du gillar eller följ upplägget längre ner för ett 24 minuterspass.

O.B.S. Filmens tempo är x 2 mot verkligheten, kör i din takt!

Puls- och styrkepass på låda – 6 övningar för hela kroppen

1. Spänsthopp upp och ihop från sidan

Tränar främst: in- och utsida lår / rumpa

2. Corehopp från sida till sida

Tränar främst: core / mage / statisk axel- och bröststyrka 

3. Step-up + utfallssteg bakåt

Tränar främst: rumpa / lår

4. Hög planka med ”spring”

Tränar främst: mage / core

5. Simmaren

Tränar främst: rygg / baksia axlar / core / rumpa

6. Magcykling

Tränar främst: mage / core

Upplägg: Jobba 45 sekunder per övning med 15 sekunders vila/byte av övning mellan. Upprepa 4 varv så tar passet precis 24  minuter.

Lycka till med din träning!

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras