Påskpasset – tidseffektiv träning med 3 kombinationsövningar

Påskpasset - tidseffektiv träning med 3 kombinationsövningar

Äntligen dags att fira påsk! Högtiden då du kanske flyttar fokus från ansträngning till att ha det gott ihop med familj och vänner? Träningen är dock också en del som förhöjer din njutning, därför bra att hålla i, men om du önskar mer tid för det andra är korta pass som detta med kombinationsövningar att föredra.

Kombinationsövningar är ett av alla sätt för dig som önskar tidseffektiv träning. Övningar där du både får upp pulsen och tränar hela kroppen genom att sätta ihop olika rörelser. Här visar jag dig tre övningskombinationer som tillsammans ger ett heltäckande och tidseffektivt träningspass.

Tidseffektiv träning med 3 kombinationsövningar

1. Marklyft + rodd med skivstång. Kom ner i ett marklyft – upp och dra mot nedre delen av magen i en rodd.

2. Bulgarian Split Squat/Enbensutfall + axellyft framåt med viktplatta. Kom ner i ett utfall – upp och lyft viktplattan i brösthöjd (på ett eller två ben).

3. Push-up/armhävning + planka med benindrag. Utgå från en stark plankpossition – kom ner i en armhävning samtidigt som du suger ena knät fram mot armbågen. Upprepa med andra benet nästa armhävning.

Upplägg: Dessa 3 kombinationsövningar kan du antingen köra direkt efter varandra i 3 varv eller en i taget med exempelvis 3 x 12 repetitioner.

Heja dig som testar och GLAD PÅSK!

Text och foton: Anna Lissjanis

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras