Överkroppspass med triset

Överkroppspass med triset

Ny jobbvecka eller påskledig? Låt träningen hänga med oavsett vilken miljö du befinner dig i och nya platser ger ofta nya träningsmöjligheter. Variation är toppen för såväl motivationen som om du vill utmana kroppen till att utvecklas. Här hittar du ett snabbt pass med tre triset som passar perfekt att köra i en mindre lokal, till exempel hemma eller ett hotellgym.

Oavsett om du jobbar eller är ledig med påskolovsbarn kan det vara fördelaktigt om träningen går snabbt. Då är ett upplägg med triset, det vill säga tre övningar direkt efter varandra innan vila, ett tips. Här ett pass med tre triset för överkroppen som funkar fint att köra i ett gym eller hemma med bara hantlar.

3 triset för överkroppen

– Triset 1: Armhävningar + bröstpress med hantlar + hantellyft åt sidan.

– Triset 2: Axelpress med stång + hantellyft framåt + bicepscurl med hantlar.

– Triset 3: Smala armhävningar + tricepspress från pannan med hantlar + stående bålrotation med hantel.

Uplägg:

Kör alla övningar i varje triset direkt efter varandra utan vila. Sen tar du en paus på cirka 1 minut innan nästa triset. Upprepa varje triset 3-5 gånger. Lycka till!

Text och foton: Anna Lissjanis

Inga Kommentarer Ännu

Lämna Ett Svar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.