Grym magträning utan redskap – 7 övningar

magträning utan redskap

Att stärka din bål är alltid lika aktuellt och ju mer lättillgänglig träning, desto större chans att det blir av. Så här får du grym magträning utan redskap, 7 övningar du kan köra var som helst.

Resultat och längtan efter mer kommer sällan av en speciell övning, utan kontinuitet. Därför vill vi visa dig bra magträning utan redskap, så att du kan göra dina övningar där du är. Kanske i kombination med din övriga träning eller hemma framför TVn? Ofta är det så att det vi gör regelbundet, med en positiv känsla, vill vi ha mer av. Kanske inte alltid bekvämt under tiden, här utlovas en brännande känsla i magen, men saker runtomkring. Prova!

O.B.S. Tempot i filmen är dubbelt så snabbt mot i verkligheten. Speciellt vid coreträning kan det vara bra att ta det såpass lugnt att du verkligen känner aktiveringen i din core/de inre magmusklerna. Tänk att ”hela paketet” ska dras in mot ryggraden, även från sidorna. Syftet är att komma åt och stärka din inre, stabiliserande kärna.

Grym magträning utan redskap – 7 övningar

  1. SÅGEN: Sitt med stark mage och ”såga” armarna mot motsatt fot.
  2. HUNDEN MED DIAGONALT BENINDRAG: Från trebent hund – sug in magen + knät mot motsatt armbåge.
  3. STJÄRNAN: Stark mage – jobba med motsatt ben mot motsatt arm.
  4. BJÖNRKRYP: Lyft dina knän ca 1 dm från golvet – kryp framåt/bakåt.
  5. HÖFTLYFT: Lyft ben/höft mot taket mha en stark mage – långsamt ner.
  6. DYNAMISK BÅT: Fäll istär och kom ihop i båten med stark mage.
  7. RUSSIAN TWIST: Sitt i båten – jobba från sida till sida med raka armar.

Välj ut ett par övningar eller kör exempelvis 10 repetitioner av varje i 3 varv för garanterat effektiv magträning utan redskap. Lycka till!

Fler rekommenderad coreövningar utan redskap:

4 kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras