En utmaning för världens barn – att skapa rörelseglädje

En utmaning för världens barn – att skapa rörelseglädje

Reima utmanar barn i hela världen att skapa 1 000 000 timmar rörelseglädje tillsammans. Kidventure-utmaningen bryter trenden med stillasittande bland barn.

I över 70 år har Reima producerat utomhuskläder för barn och på så vis arbetat för barns glädje att kunna leka utomhus. De är väl medvetna om att en aktiv livsstil för barn är viktig. Nu vill Reima inspirera barn från hela världen till att röra sig mer. Målet är att skapa en miljon timmar aktiv glädje.

Utmaningen Kidventure lanseras i 15 länder. Huvudpriset i varje land är en äventyrsresa för hela familjen till Reimas hemland Finland där ett Kidventure-event kommer hållas i mars 2018 i magiska finska Lappland. Under sju dagar får barnen uppleva unika aktiviteter som att träffa Jultomten i hans hemliga stuga, en tur med hundspann, skidåkning, slädfärder med ren och många andra vinteraktiviteter.

Förutom det storslagna huvudpriset kommer Reima under kampanjens gång veckovis även ha prisdragningar med fina priser.

Renen Reima

För de som är sugna på att anta utmaningen är det enkelt. På Reimas hemsida kan man ange sina barns aktivitetstimmar med hjälp av ett formulär. Eller så laddar man ner gratisappen ReimaGO och anmäler sina rörelsetimmar automatisk. Man kan också delta genom att lägga upp en bild av sina barn på Instagram eller Reimas Facebooksida och använda hashtaggarna #millionhoursofjoy eller #reimakidventure. Man kan delta som privatperson eller grupp.

På Reimas kampanjwebbplats kan man i liveläge följa hur insamlade timmar rörelseglädje ökar konstant. Någon annan man kan följa live är Reima. Alltså maskot-renen som heter Reima. Hon är född i skogarna kring Ivalo, mitt i finska Lappland. Hon bor i en inhägnad med hela sin flock. Tack vare livesändning från inhägnaden kan man med lite tur se henne springa runt.

Anmäl ditt barn i dag och ta del av den aktiva glädjen! Här kan du läsa mer om Kidventure.

Text: Derin Ivgen

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras