Träningsgruppen trotsar väder och vind

Träningsgruppen trotsar väder och vind

Det tjuriga aprilvädret verkar inte ha avskräckt alla dem som har anmält sig till Running Swedens gruppträning inför Lidingöloppet.

I blåst, regn och snöslask har såväl intervallpass som långpass avverkats och responsen hittills är mycket positiv:

– Det är så roligt att få träffa alla glada, taggade och entusiastiska löpare och följa deras utveckling. Jag tror på många fina insatser från våra medlemmar på årets upplaga av Lidingöloppet, säger Rubin McRae, huvudtränare på Running Sweden.

Running Swedens Lidingöloppsträning:

Träning kommer att ske tisdagar, onsdagar, torsdagar och lördagar. Fokus på träningstillfällena kommer generellt att vara följande:

Tisdagar (18.00) – Intervallträning, även kallat ”Tuff tisdag!”. – Ett roligt men tufft träningspass lämpat för de som är van att träna. För er som precis har börjat träna rekommenderar vi att först följa träningsprogrammet för att bygga upp din träning innan du deltar i detta träningspass.

Onsdagar (19.00) – Nybörjargrupp. Det bästa stället att börja på om du är nybörjare inom löpning. Vi hjälper dig att bygga upp din grundträning så att du senare kan fortsätta med de andra träningspassen.

Torsdagar (18.00) – Tröskel/tempoträning. Ett pass som får musklerna att jobba och hjärtat att pumpa! Detta pass är utomordentligt för den som vill lära sig hålla ett högre tempo under lång tid.

Lördagar (10.00) – Långdistanslöpning. Det här passet är nyckeln till att vänja kroppen vid långvarigt arbete. Vi springer långa distanser och så ofta vi kan Lidingölopps-lik terräng.

 

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras