Mellanmål före träning – 4 läckra tips som ger dig superkrafter

mellanmål före träning

Här ger vi dig fyra tips på uppladdande mellanmål före träning. Mat som fyller depåerna med energi, håller dig mätt och hjälper dig prestera optimalt. Dessutom går det snabbt att förbereda, är enkla att göra och smakar fantastiskt gott!

4 goda mellanmål före träning

mellanmål före träning

Kesobowl
Keso toppad med en nötig müsli, frukt och bär.

Fröknäcke
Grovt fröknäcke med ägg, avokado och babyspenat. Toppa gärna med lite havssalt, svartpeppar och några chiliflakes.

mellanmål före träning

Power smoothie
Mandelmjölk, banan, blåbär, avokado, babyspenat, valnötter och havregryn.
En perfekt kombination av kolhydrater, protein, mättande fetter och fibrer. Ett extra järntillskott i spenaten som bidrar till att syretransporten i blodet höjs.

mellanmål före träning

Bananpannkaka
Mosa två bananer med en gaffel i en bunke. Knäck två ägg och mixa i hop med en stavmixer. Tillsatt kanel, kardemumma eller kakao om du vill variera smaken. Stek i stekpanna. Toppa med frukt, bär och nötter.

 

Text av Alice Kleiva

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras