God sömn gör skillnad – få en naturligt piggare vardag

Vitaminer och hälsotillskott kan ha en positiv inverkan på hur du mår. Men det finns en uppsjö av produkter att välja mellan, och det kan vara svårt att veta vad kroppen egentligen behöver. Här är våra tips på tre hälsotillskott som bidrar till en piggare och mer hälsosam vardag.

Vitamin B6
Vitaminer spelar en viktig roll i upprätthållandet och utvecklingen av en hälsosam kropp och livsstil. Naturliga och nödvändiga vitaminer, som till exempel vitamin B6, är essentiella för att din kropp ska kunna sköta viktiga processer som ämnesomsättning, tillverkning av röda blodkroppar och nervsystemets övergripande funktionalitet. Vitamin B6 återfinns främst i animaliska livsmedel som kött, fågel, korv och ägg, och även om det är ovanligt med brist på vitamin B6 så kan det vara en god idé att komplettera din kost med det. Vitamin B6 bidrar dessutom till att minska trötthet och utmattning, vilket gör att både kropp och själ mår bättre.

Zenbev
Zenbev, ett kosttillskott som är baserat på pumpafrömjöl, är naturligt rikt på aminosyran tryptofan och bidrar till minskad trötthet och utmattning, normal psykologisk funktion och nervsystemets normala funktion. Zenbev består endast av livsmedelbaserade ingredienser av högsta kvalitet och hjälper dig bland annat att upprätthålla goda sömnvanor. Kosttillskottet, som tog sju år att utveckla och dokumentera, bygger på en patenterad metod och sammansättning av rostat och avfettat pumpafrömjöl, druvsocker och risstärkelse – vilket gör upptaget snabbt och effektivt.

Klicka här för att läsa mer om hur man får en piggare vardag med Zenbev.

Tryptofan
Mer glädje och bättre sömn. Det är några av fördelarna med tryptofan – en livsviktig aminosyra som agerar byggsten för protein som kroppen inte kan tillverka själv. Det spelar en viktig roll i kroppens tillverkning av serotonin och melatonin, som bland annat påverkar humör, sömn och dygnsrytm, och har en stimulerande effekt vid depression och nedstämdhet. Tryptofan finns naturligt i många olika livsmedel, som till exempel viltkött, kiwi, råris, ananas och fisk, och har visat sig minska ångest, koncentrationssvårigheter och suget efter snabba kolhydrater.

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras