6 knep för att bli glad – fast du inte är det

6 knep för att bli glad – fast du inte är det

Välj att vara glad! Beroende på dagsform kan det vara allt annat än enkelt, men kroppen vet inte att du fejkar ett leende. Här är Camilla Johanssons blogginlägg.

Så mycket saker sker i din kropp om du kastar upp armarna mot himlen och fejkar ett stort leende. Här snackar vi mental styrketräning delux. Du använder ditt kroppsspråk till att styra hjärnan. 

 Här kommer några tips på hur du med kroppsspråk faktiskt kan känna mer lycka i vardagen: 

  • 1.Gör det till rutin att när du vaknar, slår upp dina ögon och sträcker på dig så fyrar du av ett bländade leende som ska hålla i minst 5 sekunder. 

  • 2. Le när du går i affären. Du får en bonus direkt, du får nämligen leenden tillbaka. 


  • 3. Använd ”happy face” när du pratar om något du gillar. Jag ler nästan alltid när jag pratar träning och kost. Oavsett om det är med enskilda kunder eller när jag håller i föreläsningar. 

  • 4. Gapskratta! Ofta, mycket och högt. Leta upp situationer eller människor som får dig glad ända in i skelettet. 

  • 5. Är det en dålig dag utan anledning. Koppla in Spotify, leta upp låten ”walking on sunshine” och låt den göra jobbet. 


  • 6. Blir du arg? Skratta! Du blir inte bara på bättre humör snabbare. Troligen skrämmer du också skiten ur objektet du är ilsken på. Har du sett filmen Angers Management? Det fungerar!

Lycka till och jag önskar dig en GLAD torsdag. Idag VÄLJER jag att vara glad, vad väljer du? 
Text: Camilla Johansson
Bilder: Pixabay

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras