Att komma tillbaka

Åh du milde tid. Jag har inte haft en ätardag, jag har haft en hel jäkla ätarvecka. Det kulminerade i helgen då jag och min man drog till Marstrand och firade bröllopsdag. Det fanns ju ingen hejd på vad jag kunde trycka i mig! På bilden ser ni mig med en fish ´n` chips i kategorin “det fetaste du kan äta”. Sen gick det på i samma stil och allt sköljdes ner med vin. Tur att vi ändå gick ön runt så i alla fall någon kalori brändes bort. 

Egengjord blåbärskvarg

sites/default/files/mellis.jpgMin kollega öppnade kylskåpet på jobbet och utbrast:
– Har du blåbärspaj med dig!?

I wish. Men pajen får vänta till ett somrigare och festligare tillfälle. Och istället för att köpa kvarg med smak (och få i sig onödigt mycket sötningsmedel) är det bättre och billigare att slänga ihop ett eget. 

Före- och efterbilder

Håll dig till planen brukar jag tjata om. När du slirar av den hoppar du snabbt tillbaka. Det är då resultaten kommer, när du inte ger upp. Och jag vet vad jag pratar om! Jag får inte heller något gratis, det ska fasen gudarna veta.

Träna de djupa sätesmusklerna

Marklyft och squats i all ära, men för att få kontakt med sätesmusklerna behövs inte så mycket mer än din kropp och eventuellt ett gummiband. 
Musslan är en rumpövning som jag älskar att utföra! Jag visar den ofta för mina PT-klienter och de har kommit att uppskatta den mycket då de verkligen känner att de tränar rumpan. De får kontakt med sätet igen, en kontakt som många kvinnor tappar efter en graviditet. 

Hemläxa:förbättra kondisen

Min kondition är visst inte vad den brukar vara…Idag gick jag på ett indoor walking-pass innan jobbet. Jag stod längst fram och alla bakom mig vet ju att jag är PT. Snacka om press! 
Men jag överlevde och tog med mig läxan att träna flåset lite oftare. Det har varit mycket fokus på styrka för min del den senaste perioden.