Håll koll på din styrketräning

Idag har jag spenderat några timmar på att göra i ordning en bok där jag kan hålla koll på mina styrketräningsresultat. I våras när jag gick hos en PT, personlig tränare, vid ett antal tillfällen fick jag ett styrketräningsupplägg av henne. Jag har kört efter det upplägget sedan dess och fört små anteckningar på papprena jag fick av henne för att hålla koll på mina resultat och eventuella framsteg. Men jag har hela tiden kännt ett behov av att samla dessa papper på ett ställe.

Idag tog jag tag i saken och satte in hela styrketräningsupplägget i en bok, så att jag har allt samlat på en ställe och för att det ska vara enklare för mig att skriva in när jag lyckas öka vikten eller antalet repetitioner för olika övningar.

Jag rekommenderar alla som håller på med styrketräning att göra detta. Det är verkligen peppande att kunna följa sin egen utveckling och ha svart på vitt att man faktiskt har blivit starkare. För mig är det mentalt sätt mycket bra också, då jag pressar mig själv ännu lite till just för att jag vill kunna skriva in att jag har lyckats lyfta tyngre till exempel.

Jag satte in en övning per uppslag där jag där jag har tagit med bild, utförande, mitt mål med övningen och det bästa resultat som jag har klarat än så länge. Det finns mycket plats kvar på varje uppslag just för att man ska kunna föra in nya resultat vartefter och även skriva in tips eller alternativa sätt att utföra övningen på om det finns behov av det.

No Comments Yet

Comments are closed

Sporthälsa bbb