träna överkroppen hemma

60 kg upp & ned, upp & ned

Jag är så glad att jag inte har några grannar som bor under min lägenhet! Ibland när får jag för mig den ena eller den andra knasigheten så misstänker jag att dom i så fall skulle lida väldigt mycket. Till exempel dammade jag av mitt hopprep i fredags och körda en 15 min hoppreps-cardio som start för min workout. Att min 60 kg’s tunga kropp skulle säga ”dunk, dunk, dunk” då fötterna slår i golvet tror jag inte skulle vara så uppskattat.

Uppvärmning

Hur som helst hade jag en fantastiskt fin träningssesion här hemma i fredags, och jag längtar redan efter nästa!!

Hopprep i 15 min
jumping jacks – ca 20 st innan varje set

Mountain climbers – 4 set, 20 reps
Situps – 3 set, 15 reps
Plankan – jag tog ingen tid, men försökte utstå ansträngningen så länge som möjligt.

Armhävningar – 3 set, 1 rep (jag hade megaträningsvärk och hade absolut inte någon ork i bröstmusklerna)
SS Pull ups – 4 set, 1 rep och sedan direkt hängande benlyfft – 4 set, 7 reps

Slutligen låg jag platt som en pannkaka på golvet och vägrade resa mig upp! Hoppas ni känner lika mycket entusiasm över hopprepet som mig och vill prova på den formen av uppvärmning, PUSS & KRAM

No Comments Yet

Comments are closed

bbb