NOCCO and Abs

Att ta en promenad, tänk hur mycket det kan göra för kroppen, lederna och psyket. Att få andas friskluft och bara känna vinddraget mot ansiktet. Idag tog jag mig ut på en härlig promenad med en NOCCO hallon i handen. Jag fick nästan sparka igång kroppen efter jag har suttit stilla och pluggat hela förmiddagen, stel som en pinne blir kroppen av att sitta framför skolböckerna!

När promenaden var avklarad begav jag mig till gymmet och tränade magen en sväng. Under träningspassets gång lyssnade jag på det nyaste avsnittet av BODY Radio, som var riktigt bra som vanligt. Jag rekommenderar verkligen till dom som brinner för träning och hälsa att lyssna på Body Radio’s podcast med Kenny Dahlström och Linnea Enstedt. Jag lyckas inte alltid få tid till att sitta ned med en muskeltidning så uppskattar jag att lyssna på en intressant podcast istället, och ibland lyssnar jag till och med under ett träningspass.

Det nyaste avsnittet av Body Radio handlar om råvaror och var oerhört intressant att höra på. Dessutom var Jonas Lundgren inbjuden som gäst och man fick höra hans åsikter och tips på ämnet.

Nedan ser ni mitt träningsupplägg som jag genomförde idag och bilder ifrån övningen: liggande benlyft med yogaboll.

Uppvärmning: Gångband i 15 min
Situps på yogaboll – 5 set, 20, 20, 20, 20, 20 reps
Liggande benlyft med yogaboll mellan fötterna – 4 set, 10, 10, 8, 8 reps (Ruggigt rolig och tung övning som är ny för mig!)
Gungandeplankan – 3 set, 20, 20, 20 reps

Upphöjda sidoböjningar – 3 set, 10, 10, 10 reps

Hängande benlyft – 3 set, 10, 10, 10 reps

Ta vara på årstiderna och lev i nuet

No Comments Yet
  1. Det varierar, nu för tiden gillar jag att träna magen eftersom jag har hittat flera nya roliga övningar som jag provar på. Innan gillade jag att träna biceps och rygg 😊

Sporthälsa bbb