Löpning – fördelar/ nackdelar

En mil
Kolhydrater, fett och protein

Godmorgon! Nu tickar dagarna verkligen snabbt ned mot helgen, håller ni inte med!? Igår fick jag en ledig dag eftersom jag jobbade lite extra i måndags. Superhärligt, och viktigaste av allt, jag fick jättemycket gjort!

Dagen började med pyssel här hemma då jag målade klart byrån. Därefter tog jag mig till gymmet och sprang en mil! Lunch, uthämtning av paket, fika och hemligt projekt-fix var det som följde tills F kom hem från jobbet.

Att springa en mil, har verkligen blivit en hatkärlek för mig. De första 3 kilometrarna känns det helt omöjligt att jag någonsin kommer komma i mål. Efter fem kilometerssträcket flyger jag fram och slutligen tuggar stegen bara på och jag går äntligen i mål. Samtidigt som det är jobbigt, känns det verkligen skönt att ladda ur kroppen ordentligt, och när jag går hem känner jag mig helt, kan man säga, ”ren” på insidan och i huvudet. Haha, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara, men det är hur som helt oerhört skönt.

Att jag springer inomhus trots att det är sommar utomhus beror på flera faktorer. Självfallet skulle jag vilja kunna springa utomhus, men det är jag inte helt bekväm med än. Bland annat beror det på att jag kan bli snabbt superkissis, och då är det bra att ha nära till damrummet. Dessutom pushar jag mig själv mycket hårdare då jag springer på löpband, och kan se hur tiden går och hur metrarna tickar på. Allt har väl sina för och nackdelar, men jag antar att så fort jag känner mig mer bekväm som löpare så kommer även jag bara kunna ge mig ut i Stockholm.

Ha en fin dag, PUSS & KRAM
No Comments Yet