Klarar du av det?

Gokväll! Jag har precis kommit hem ifrån gymmet och ska nu dricka upp min proteinshake innan sängen kallar.

Idag tränade jag biceps och magen. Något som jag verkligen försökte fokusera på genom hela passet var att inte hamna i fällan av gamla goda vanor. Jag gillar att alltid genomföra saker i en och samma ordning tex. lyfter jag alltid den högra armen före den vänstra när jag gör biceps curls, men det är något som jag ska föröka vänja mig av med. Eftersom man alltid börjar med mer energi än vad man slutar flera sett med så kan detta avspegla sig i snedragningar och osymetri i kroppen.

Jag brukar sätta upp små delmål för mig själv och mitt nya mål gäller magen. Jag vill kunna göra 100 situps efter varje träningspass! Det måste självklart inte vara i ett enda set utan optimalt skulle vara 100/4 set. Skulle du klara av det? Idag klarade jag endast 65 st, men med lite tålamod så..

Godnatt!

Uppvärmning: Crosstrainer i 7 min

Biceps curls med hantlar – 4 set, 20, 20, 18, 18 reps
Hammer curls – 3 set, 10, 10, 8 reps
Biceps curls med rak stång i kabelmaskin – 3 set, 10, 10, 10 reps

Situps – 4 set, 25, 15, 15, 10 reps
Sidoböjningar i kabelmaskin – 3 set, 10 , 10, 10 reps

Min topp är ny från Adidas och jag älskar den! Ni kan hitta den HÄR

No Comments Yet

Comments are closed

Sporthälsa bbb