Kiss och bajs-inlägget

Godmorgon!

Igår åt jag frukost, klädde på mig, svarade på mejl och liknande och sedan begav jag mig ut på en 4,5 mil lång cykeltur. Jag cyklade förbi vackra Högbo, och lyckades precis hinna hem igen innan regnet började droppa.

Fördelar vs. Nackdelar

Just nu saknar jag gymmet en smula. Visst, det är kul att göra en sådan här rejäl satsning. Jag förstår att jag behöver fokusera mer på kondition- och cykelträning nu jämfört med styrketräning, men det kliar fortfarande i fingrarna efter lite skivstänger och hantlar.

De två träningsformerna har självklart både för och nackdelar. Till exempel är det mycket roligare att ge sig ut och cykla eftersom man kan uppleva naturen och omvärlden på ett helt annat sätt. Däremot är det inte kul att bli kissis, och stanna i skogen där svärmar av myggor attackerar. En annan faktor som man slipper handskas med då man tränar inomhus är att bli bombarderad av fåglar som släpper barlast. JeppIgår kom det fågelskit flygandes genom luften och landade mitt på min överarm!

Huvudvärk.. Vätskebrist?

Apropå att bli kissis.. Eftersom det inte är så trevligt att stanna i skogen för att sätta sig har jag märkt att jag drar mig lite för att dricka. Detta beror säkert på att jag har gjort den enkla ekvationen att: desto mer jag fyller på, ju mer ska sedan ut. Både i förrgår och i går fick jag huvudvärk på kvällen. En fundering är om det beror på vätskebrist, och därav ska jag prova att öka vätskeintaget.

Ha en härlig helg! PUSS & KRAM
No Comments Yet
  1. Imponerande att du cyklar så långt. Jag skulle gärna göra det men innan jag ger mig iväg inser jag att jag måste orka ta mig tillbaka också. Och visst jag skulle säkert orka fysiskt men det är huvudet som inte mäktar med det.

  2. Jag cyklar också mycket och måste bara säga att jag blivit helsåld på denna träningsform 😊 Jag ska ge dig ett litet tips angående justeringen av hjälmen: Du ska dra ner den något lite där fram så den hamnar lite över ögonbrynen sen ska du justera spännena på sidoremmarna så att de sträcks och möts precis under örsnibbarna, det ska bli som ett V under örat och remmarna ska inte vara sladdriga och slutligen justerar du hakremmen så du får in två fingrar mellan den och hakan. Då kommer du att märka att hjälmen sitter mycket stadigare och bekvämare på ditt huvud samt att den skyddar bättre! Hoppas att du förstod min förklaring? Annars går det att hitta både bilder och videor på nätet 😉