Hur startar man?

Nu kan jag nog våga säga att jag är frisk igen. (Peppar peppar ta i trä) Igår körde jag igång träningen, och jag tycker alltid att det är lika svårt att avgöra när det är ok att börja träna igen. Samtidigt som jag längtar tillbaka så vill jag inte vara för het på gröten så att förkylningen kommer tillbaka.

Mitt recept på lyckad träningsstart är att köra igång försiktigt. Men som vanligt är det lättare sagt än gjort! Igår körde jag rygg med F och därefter fortsatte jag med lite bålstabilitet då han gick vidare till jobbet. Allt gick bra trots att jag kände mig lite svagare än vanligt. Detta tog jag dom en varningssignal på att inte borde gå ut och springa senare under dagen vilket jag ett tag hade i tankarna. (Yes, jag är galen och ofta lite överoptimistisk) Hur som helst lät jag sedan kroppen återhämta sig resterande dag med bra mat och vila och idag är jag fortfarande frisk, jippi!

Doppa tårna runt en kettlebell

Sitt rak i ryggen och spänn bålen. Doppa växelvis fötterna på vardera sida om en kettlebell eller liknande.

Bålstabilitet med en boll

1. Ligg utsrräckt med raka armar och en boll mellan händerna.

2. Gör en sit-up och placera bollen på smalbenen där knäna är placerade i en 90-gradig vinkel.

3. Sänk tillbaka ryggen till marken.

4. Gör nästa sit-up och hämta tillbaka bollen ned till startpositionen.

(Video finns på min Instagram @belliblonkan)

No Comments Yet

Comments are closed