Börja med HIT-träning

Först ett ryggpass sedan HIT

Marklyft 5 set
SS hantelrodd och liggande benlyft 3 set
SS latsdrag (dropset) och cable chrunch 3 set

Hejsan denna soliga söndag!
Denna vår skriver jag min kandidatuppsats inom nutrition. Jag har valt att följa en studie om högintensiv intervall träning och har ägnat de senaste veckorna till att läsa in mig på området. Nu när jag väl har nördat in mig i ämnet så vill jag självklart prova på det jag också.

Jag tycker att det ser skitcoolt ut när folk drar upp löpbandetshastighet till supersnabbt och sedan kan springa allt vad man kan i några sekunder, hoppa av, vila och sedan hoppa på det skenande bandet igen. Igår försökte jag mig på samma, men när jag vevat igång löpbandet till den hastighet som är mitt max så vågade jag inte hoppa på. Fy tusan så läskigt!

Trots att HIT-träning ska vara högintensiv så tror jag att det gäller att ha samma startsträcka med den som med annan träning. Börja lugnt, vänja sig vid den nya träningsformen och sedan öka svårigheten gradvis.
Mitt HIT pass på löpbandet blev snarare ett joggingpass med pauser. Först mot slutet vågade jag mig på snabbare hastigheter. Det var en kul träningsform som jag definitivt kommer fortsätta med, och hoppas på snabbare hastigheter.

Glad påsk 

No Comments Yet
Sporthälsa bbb