Biceps and Triceps

Igår tränades det ARMAR! Det var ett riktigt roligt träningspass och jag kände mig väldigt stark för första gången på länge även fast jag var trött efter jobbet. Men mitt energi flöde kan ju bero på att jag klunkade i mig en Celsius cola direkt när jag kom hem!

Idag är jag ledig och ska försöka klämma in två träningspass, möjligtvis mage på och sen ben i kväll. Hela morgonen har jag suttit i telefon och vill inget annat än att gå ut och möta dagen just nu, men först måste jag såklart dricka min whey proteinshake och hoppas på uppehåll i det här regniga vädret! Ha en toppen onsdag PUSS

Så här såg mitt armpass ut:

Uppvärming: Crosstrainer i 5 min

BICEPS

Biceps curl med z stång 5 set, 20, 10, 10, 10, 10 reps

superset med hammer curls och sittande bakåtlutade biceps curls:

Hammer curls – 4 set, 12, 10, 10, 10 reps

Sittande bakåtlutade biceps curls – 3 set, 10, 10, 10 reps

Biceps curl med viktskiva – 3 set, 10, 8, 8 reps

TRICEPS

Dips – 3 set, 4, 3, 2 reps

Nedåt drag med rep i kabelmaskin – 3 set, 12, 10, 10 repd

Triceps press bakom huvudet – 2 set, 8, 6 reps

No Comments Yet
bbb