Back on track

Igår morse hade jag en massiv tenta i kemi som jag tacklade genom att ha med mig en hel hög med pepparkakor, kvarg och energidricka. Nu när den väl ligger bakom mig så kan jag bara satsa på det som gör mig lyckligast, styrketräning!

Igår kväll tränade jag ryggen och magen. När jag skulle bestämma vilka övningar som passet skulle bestå av så hade jag lite dålig fantasi. Det jag brukar göra då är att luta mig tillbaka mot The Rocks träningsschema. Det är ett extremt bra schema, med många olika övningar och tunga dropset. Antingen försöker jag ta mig igenom hela schemat från topp till botten eller så tar jag bara inspiration från det, vilket var exakt vad jag gjorde idag.

Så här gjorde jag:

Uppvärmning: Gångband i 10 min

Pull ups med gummiband – 4 set, 4, 3, 3, 2 reps

Hantelrodd – 4 set, 10, 8, 8, 7 reps (14kg)

Latsdrag med smalt grepp – 3 set, 10, 7, 7 reps

Dropset på kabelrodd – 3 set 3 drop, 5, 5, 10 reps (intervall på 40, 30, 20 kg)

Efter all ryggträning körde jag slut på magen genom situps på yogaboll!

Ha en bra dag kära vänner, PUSS & KRAM

No Comments Yet

Comments are closed

Sporthälsa bbb