100% Dedication

Dagens träningspass handlade om axlar och magen. Jag fokuserade mycket på att göra övningarna väldigt långsamt och kontrollerat så att jag verkligen kände vart varje övning tog. Därav klev jag ned ordentligt i vikt och gjorde fler repetitioner, så istället för att ta tex. 10 kg’s hantlar tog jag 5 kg’s. Men passet blev riktigt tungt ändå kan jag lova!

Uppvärmning: Gångband i 20 min

Sittande axelpress – 4 set, 15, 15, 12, 12 reps

Drag till hakan med kettlebell – 4 set, 15, 15, 10, 10 reps

Dropset med tre olika vikter, stående flyes – 3 set, ca 10 reps på varje viktnivå

– Magen –

Cardio: Gångband i 20 min

När jag väl kom hem från gymmet hittade jag denna bild på mig som är ca två år gammal. Jag måste erkänna att jag blev lite besviken på att inte hade hänt mer. Två år låter som en väldigt lång tid, men samtidigt vet jag att jag har stöt på flera hinder längs vägen, och har behövt jobba mig tillbaka från flera olika pauser. Ett exempel är när jag flyttade till Stockholm för 1,5 år sedan hade mitt gymkort i Gävle gått ut en månad tidigare, och tänkte vänta med gymkort tills jag befann mig i den nya staden. Men väl i Stockholm var det svårare att hitta ett bra gym än vad jag hade kunnat ana, och det var inte förrän flera månader senare som jag började träna igen.

Man skulle kunna säga att jag nu vet hur mycket en paus kostar, men samtidigt är det viktigt att bryta sina mönster. Hur ska man annars kunna uppskatta det man har?

PUSS & KRAM
No Comments Yet

Comments are closed

bbb