Träningen på hyllan

Godorgon!

Just nu känner jag mig lite ur gängorna. Den senaste tiden har varit ganska annorlunda och konstig på träningsfronten. Först tränade jag som f*n till Vätternrundan, sedan blev jag sjuk en vecka = ingen träning den veckan. Efter att ha cyklat 30 mil tog jag det återigen lugnt, men spelade lite tennis med F. I fredags firade jag midsommar med pompa, ståt och alkohol, och nu ska jag försöka hitta tillbaka till ett normalläge.

Effektivitetsnivå

Igår blev jag ganska less på mig själv eftersom jag var väldigt trött och inte orkade ligga på den vanliga effektivitetsnivå som jag brukar. Senare på kvällen orkade jag äntligen ta mig i kragen och inledde ett träningspass. Ibland behöver inte själva träningspasset vara givande, det kan vara viktigare att känna att man mjukstartar och börjar hitta tillbaka till de vanor och rutiner som man trivs i. Livet kommer alltid slänga in naturliga pauser som man kommer behöva ta sig ur.

Igår gjorde jag alltså en 40 minuters förändring, från att känna mig som en soffpotatis som inte hade en enda muskel i kroppen, till att pumpa upp blodet och bli mer positivt inställd till mig själv, livet och träningen.

Efter mitt benpass som utfördes (med gummiband och egen kroppsvikt) hemma på golvet gick jag och F en promenad. Att ta en kvälls promenad är verkligen ett perfekt sätt att ta vara på sommarkvällarna.

PUSS & KRAM
No Comments Yet
bbb