Yesterday was leg day

Igår tränade jag i ottan, jag skulle till skolan efter träningen och därför behövde jag kliva upp extra tidigt för att träna innan. Att träna på morgonen har blivit en ny rutin för mig och jag gillar det, iallafall än så länge. Jag tycker om att ha gjort min träning för dagen tidigt, så vilka hinder jag än stöter på senare kan iallafall inte förstöra mitt träningspass.

Till benpasset la jag mycket fokus på basövningar, vilket är oerhört viktigt om man vill bygga upp en stark och fungerande fysik. Jag var noggrann med att värma upp muskler och leder utan vikt innan jag gjorde benböj med stången framför, och minimerar på så sätt skaderisken. 

Uppvärmning: Gångband i 20 min

Front squat – 4 reps, 20,20, 20, 15 reps

Marklyft – 3 reps, 15, 10, 10 reps

Superset med de två undre övningarna:

Leg curl – 3 set, 10, 10, 10 reps

Utfallsgång – 3 set, 20, 20, 20 steg

Just nu håller jag på att stöka i köket och ska laga kikärtsbiffar med sallad och vitlöksdressing, jag hoppas det blir smarrigt värre! Än så länge har det gått väldigt bra att försöka inkludera mer vegetarisk kost bland mina måltider och jag ska försöka hålla i den dieten. PUSS & KRAM

Sporthälsa bbb