Träna benen i lägenheten

3, 2, 1, Let´s get started!

Hopp och skutt

Jump squats

Knästående kickbacks

Side-to-sides jumps

Just nu rullar jag på ett träningsschema där jag kör överkropp-underkropp-överkropp-underkropp (+cardio). Jag gillar det, och det passar bra då man tränar på hemmaplan. Eftersom jag inte kan använda mig av lika tunga vikter som på ett gym kan jag inte bryta ned mina muskler i samma utsträckning, därav behöver dom inte lika lång återhämtning som i vanliga fall. Igår grillades benen med de övningar som ni ser ovan!

Uppvärmningen var självfallet hopprep, olika små ”hopp- och skuttövningar” samt jump squats. Jag har fortfarande problem med att koma djupt ned i mina squats när jag ska göra dom med bara kroppsvikten som motstånd ( till skillnad från att ha en stång eller viktskiva som stöd/stabilitet) , men förhoppningsvis kommer övning, envishet och träning ge resultat snart.

För att verkligen köra slut på benen gjorde jag olika cirkelupplägg, övningarna faller in efter varandra och innan nästa cykel börjar tar jag en vattenpaus. Det viktiga är inte att det varje cykel ska se ut på exakt samma sätt, kör istället på med lekfullhet och tempo!

PUSS & KRAM
No Comments Yet
  1. Hej fina du! Härlig blogg 😊
    Nu har jag dragit igång en ny ”veckan blogg tävling” med en liten tvist, jag kommer att utse en vinnare som får synas på min blogg bland 2000 besökare! Dessutom kommer jag att publicera bilder från vinnarens blogg och skriva vad jag tyckte bäst om samt ge lite tips. Var gärna med! Kram