Prioritera sin tid

Benpass

Uppvärmning: promenad i 20 min

Benpress

Leg extensions

Stora kliv upp på box med kettlebells

Front squats

Utfall

Jump squats

Just nu är det mycket som börjar hända runt om kring mig. Skolan har dragit igång ordentligt, imorgon har vi seminarium, jag har två extrajobb, jag håller på med mitt projekt (som måste bli klart snart), jag har mina träningsmål och ovan på allt detta ska även det vanliga fixas, middag, vardagsmys m.m.

Trots att saker måste göras för att bli gjorda, måste man också prioritera vila och återhämtning, vilket var exakt vad jag gjorde igår. Soffan hela dagen efter skolan = helt rätt! Den tiden tas då från något annat, men jag tror att om man bara kör på utan paus försvinner glädjen och drivkraften längs vägen. För att känna sig produktiv men inte stressad måste det därav finnas en balans mellan gaspedal och broms. Hobbys och allt annat man vill genomföra är roligare att göra med kvalité, och därav behöver man prioritera bort vissa saker och hitta drivkraften.

På samma sätt som man behöver prioritera sin vila för att orka få saker gjorda, så måste man även hitta knep för att komma igång och inte känna sig övermannad av den långa to-do-listan. Jag försöker alltid hitta nya morötter som kan hjälpa mig att ta nästa steg framåt,( ni har säkert hört uttrycket morot vs. piska, men jag skippar piskan om jag inte skulle lever upp till mina egna krav.). Morötter eller belöningar driver mig framåt, och vetskapen om att alla måsten är gjorda gör dessutom belöningen ljuvligare bara den. Morötter kan vara så enkla saker som att:

– få se på tv

– mums på något gott

– få läsa några sidor ur en bok

– få träna

– få vara med kompisar

Vad har ni för tips för att inte känna er övermannade av berget av saker som ska göras? PUSS & KRAM

No Comments Yet
  1. Försöker ta en sak i taget ( har jag flera saker att göra så sitter jag en stund med en sak och när det känns jobbigt / tråkigt ) så tar jag nästa en stund för att sen gå tillbaka till den första.

bbb