Leg Day

Efter en riktigt dundersömn som natten gav så vaknade jag tidigt med energin på topp och begav mig ganska direkt till gymmet.
Jag hade sovmorgon från skolan och körde ett benpass under morgonen istället som jag avslutade hemma med en proteinsmoothie.

Träningen började med uppvärmnings squats och sedan gjorde jag en relativt ny övning för mig. Tyvärr vet jag inte vad den heter än men det som behövs är en smithmaskin och någon sorts plint eller låg pall.
1. Placera båda fötterna uppe på plinten.
2. Böj dig ned som en squat med det ena benet samtidigt som du för ditt andra ben snett bakom brädan.
3. När ditt ena ben är i en 90 gradig vinkel och din andra fot är ordentligt nere i golvet så skjuter du upp stången och drar upp knät på det bakre benet.
4. Upprepa rörelsen ca 10 ggr och byt sedan ben.
Jag ska försöka ladda upp en video senare.

Nu ska jag vidare till skolan, KRAM

Uppvärmning: Gångband i 5 min

Benböj – 5 set,  10, 10, 12, 12, 12 reps
En bens squats med knälyft – 3 set, 10, 10, 10 reps
Raka marklyft – 4 set,  10, 10,  10, 10 reps
Sittande vadpress – 3 set,  12, 12, 10 reps

No Comments Yet
bbb