Fitnessfjollor

Benpass med enkla övningar

Godmorgon!

Jag har enorm träningsvärk efter mitt benpass i söndags! Men som ni söker vet gör det inte mig någonting eftersom jag gillar att ha träningsvärk då och då. Under hela passet gjorde jag enkla övningar, vissa tunga och vissa lätta, men inga konstiga ”hitta på övningar” som är på tapeten i fitnessvärlden. Jag tror att det bästa är att lyssna på sin kropp, känna efter vart det känns i kroppen när man utför en viss rörelse, och överväga om den utgör en potentiell risk.

Jag vet inte om ni är som mig, men jag blir iallfall lite irriterad då jag ser (främst tjejer) stå fel i en maskin tänk för en helt annan kroppsdel, bara för att hitta på en ny rumpövning. Detta gör dom eftersom de har sett någon på tex. instagram göra så, men helt utan tanke på vilken påverkan övningen har på kroppens leder osv. Summa sumarum: Basövningar kan man alltid lita på!

Mitt pass:

Squats (först uppvärmning och sedan tungt)

Raka marklyft

SS utfall med kick och jump squats med pullsering i botten läget

Liggande leg curl

Leg extension

SS I kabelmaskin raka marklyft med v-handtag och hängande benlyfft

SS Utfall och side-to-sides

Pukka & Eat natural

Igår blev jag superglad då jag kom hem från skolan. Jag hade fått två avier och slängde bara av skolväskan hemma för att gå till posten. Ett paket från Eat natural, och ett från Pukka med den sötaste alla-hjärtansdag hälsningen!

Sedan blev det en kopp te, en smörgås, en propud milkshake och en eat natural bar till mellis. Jag brukar inte vara så hungrig mellan måltiderna, men tydligen var jag det igår, och jag tycker verkligen man ska svara på de signaler som kroppen sänder ut. Självfallet ska man inte överäta/svälta sig själv. men man ska inte känna någon skam i att man stillade sin hunger när man behövde det!

Kör så det ryker, PUSS & KRAM

bbb