Booty Boost

Igår planerade jag in att träna magen och ryggen men blev i stället bjuden till en väldigt trevlig grillkväll i Örnsberg, så jag får helt enkelt skynda mig iväg och träna nu på förmiddagen i stället. Innan mina underbara föräldrar kommer komma ned från Gävle för att hälsa på här i Stockholm. Och innan jag ska äta glass i solen, för det har jag stora planer på att göra idag HAHA.

Idag har äntligen träningsvärken som jag har haft i mina stolpar till ben gått över! För tre dagar sedan körde jag ett väldigt svettigt och intensivt booty pass 😉 Jag brukar inte endast försöka att få kontakt med glutsen under benpassen men det var kul att för omväxlingens lägga allt fokus på stussen. Jag gjorde en hel del övningar som jag aldrig har gjord förr och avslutade passet med lite blandade övningar för att kunna inkludera fler av musklerna i benen i träningspasset.

Det var första gången som jag gjorde raka ”marklyft” i kabelmaskin vilket jag tyckte var en ganska svår övning, och la därför mycket tid på att bara få själva rörelsen rätt. Jag adderade vikt först när jag kände mig bekväm i rörelsen, och tillslut kändes det att musklerna i glutsen fick jobba rejält.

Så här tränade jag bootyn:

Uppvärming: Cykling 10 min

Squats – 4 set, 20, 15, 15, 15 reps ( Jag värmde upp rörelsen med endast min egen kroppsvikt som motstånd)

Kliv upp på låda med kettlebells – 3 set, 20, 20, 20 reps

Raka ”marklyft” i kabelmaskin – 3 set, 10, 10, 10 reps

Inner thigh maskin – 3 set, 12, 10, 10 resp

Sittande vadpress – 4 set, 20, 18, 18, 15 resp

Proteinshots & Squats

No Comments Yet