Träningstips NR#3

Träning som blir gjord!

Ett av mina bästa knep för att hålla motivationen på topp är att verkligen genomföra de träningspass som man har tänkt sig. Visst kan det låta enkelt i teorin, men i verkligheten kan mycket hända i vardagen vilket gör att man måste prioritera sin tid, och möjligen offrar sina träningspass.

Identitet

Om man har bestämt sig för att genomföra tre träningspass per vecka så ska man också göra det, (självfallet är undantaget om man är sjuk)! Vissa veckor kanske man inte hinner med tre ordentliga pass, men bara att genomföra ett litet komprimerat pass är oerhört mycket bättre för både kroppen och knoppen än att inte göra något alls.

Att lyckas med sin träning och hela ”fitnesslivet”handlar om mer än att bara utföra själva träningen. Man måste känna sig som en tränande individ/ en aktiv person. Om man identifierar sig själv som en aktiv person kommer det smitta av sig på andra val i livet och de positiva effekterna sprider sig som ringar på vattnet. För vissa är det svårare att definiera sig själv än för andra. Om man då exempelvis skriver upp de träningspass man utför, så kan man enkelt kolla tillbaka vecka för vecka och se att man verkligen är duktig och tränar. Svart på vitt får man bevis!

Om du trots allt måste kompromissa träningen, är det bättre att nagga passet lite i kanten än att stryka det helt! Förvandla ett 60 min pass till 30 min, gå en rask promenad, gör några ruscher i trappor med burpees som avslutning, eller någon annan sorts intensiv eller förkortad variant. Man hinner inte alltid allt man ska och vill göra, men lite motion tar dig iallafall ett litet bäbissteg närmare mål.

No Comments Yet
  1. Inte jag heller egentligen förutom de jag gör själv. Men denna. Det är något över det vanliga. Den har en otrolig smak. Inte så där smaklös som de andra brukar vara. Till och med Johnny ( en kompis ) tyckte riktigt bra om den och han är verkligen ingen fantast av isglass. ☺

  2. Precis det här inlägget behövde jag läsa just nu! Jag måste verkligen lära mig att också ett kort träningspass är faktiskt bättre än inget. Så fort jag är stressad är träningen det första som ryker för ”jag hinner inte”, men t.ex 20 min har man ju alltid

  3. Precis! Att säga att i inte hinner är vuxenvarianten på att ”hunden åt upp hemläxan” 😉 Och vissa gånger behöver vi inte ge mer än 20 minuter, eller bara byta om till träningskläder och gå en rask promenad. Ha en fin kväll, och lycka till med träningen, Kram 😊

bbb