Träna med eller utan frukost i magen?

Är det bara jag eller visst finns det alltid en debatt angående hur vida man ska eller inte ska äta frukost innan sitt träningspass, om man tränar på morgonen!?

Duktig som tränar innan frukosten

Alla är olika, vissa blir illamående av att träna med mat i magen och vissa orkar inte träna på fastande mage. Något som däremot irriterar mig är att det finns en viss stämpel på attde som tränar innan frukosten är lite bättre än alla oss andra.” Nu menar jag inte att alla känner så, men jag har känt av sådana vibbar på tex. sociala medier. Någon som håller med?

Själv tycker jag inte om att träna då jag är hungrig!

Om jag är mätt vet jag att jag presterar bättre, och den eventuellt högre fettförbränningen jag skulle få att att träna på fastande mage kan jag lika gärna ta igen genom att ha mer energi till att anstränga mig mer.

Strunta i det som är populärt för stunden

Är det inte bättre att ett träningspass blir av trots det inte platsade bland dina topp tre pass. Alla har nog några träningspass som man kan se tillbaka på och känna, ”jäklar vad bra energi och motivation jag hade den gången!”. Men i verkligheten kommer man ibland prestera på den nivån och ibland vara tröttare och därav prestera sämre.

Det gäller att inte hänga upp sig för mycket på detaljerna. Ibland kommer man kämpa på bättre och ibland sämre. Försök hitta ditt optimala läge och strunta i vad som anses poppis just nu!

No Comments Yet
  1. Nej det är inte bara du utan debatten finns. Jag själv kan inte träna med något i magen eller styrka skulle jag väl kunna men springa med massor i magen är bara totalt hopplöst. Jag har testat tidigare då frukosten blir så sent ibland. Men nä jag kan inte. Utan jag går hellre upp någon timme tidigare och kör mitt ( vare sig det är löpning eller styrka ) och gör mig klar för att sen äta frukost i lugn och ro. Vill kroppen sen sova ( ta igen den timme den missat så lägger jag mig ). Detta är något jag genom åren insett fungerar för mig och då får det vara så. Som du säger alla får hitta sitt sätt.

  2. Hoppas snart få komma tillbaka till det.Just är jag utan gym och behöver FaR-intyg för att ha råd med det gym jag vill börja på. Något jag trodde jag skulle få av astmasköterskan igår men nä. Det har gått vidare till en annan instans ( bra i längden men inte just här och nu när jag verkligen vill komma igång med träningen igen efter en månads frånvaro ). Man ( jag ) mår så bra på flera sätt av träningen på mitt sätt och min nivå.💗

bbb